14 lipca - ważna data. Jest umowa na łącznik obwodnicy Szczecinka z DK20! [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Od lewej: Łukasz Janowski z Budimexu, wiceminister infrastruktury Rafał Weber, wiceminister środowiska Małgorzata Golińska, wicewojewoda Marek Subocz, szef GDDKiA w Szczecinie Łukasz Lendner
Od lewej: Łukasz Janowski z Budimexu, wiceminister infrastruktury Rafał Weber, wiceminister środowiska Małgorzata Golińska, wicewojewoda Marek Subocz, szef GDDKiA w Szczecinie Łukasz Lendner Rajmund Wełnic
Umowa na budowę łącznika obwodnicy Szczecinka z DK20 podpisana! Zegar zaczął odmierzać czas do chwili, gdy będziemy mogli pojechać tą trasą.

W środę (14 lipca) przy wiadukcie na obwodnicy Szczecinka w ciągu S11 dyrektor GDDKiA w Szczecinie Łukasz Lendner i Łukasz Janowski, przedstawiciel wykonawcy, czyli firmy Budimex, podpisali umowę na budowę łącznika obwodnicy z DK20. Plus umowę na około 5 mln zł z firmą NBQ na nadzór nad inwestycją.

CZYTAJ TEŻ:

Od tej chwili zegar zaczyna dla wykonawcy tykać - na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej Budimex będzie miał 17 miesięcy. Realizacja robót budowlanych ma potrwać 19 miesięcy. Zgodnie z tymi terminami inwestycja zostanie udostępniona kierowcom w 2025 roku. A być może szybciej. – Na plac budowy, po ukończeniu projektu i uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, powinniśmy wejść z początkiem 2023 roku – Łukasz Janowski mówi, że same prace zajmą dwa sezony budowlane.

Przetarg na drogę wygrała firma Budimex, która złożyła ofertę opiewającą na 106,6 miliona złotych. Zwycięska firma nie była najtańszą (za blisko 90 mln zł chciało ją budować konsorcjum Polimex), ale też nie najdroższą (148,8 mln zł Colas Polska, 131,9 mln zł, Strabag i 107,5 mln zł Polbud Pomorze).

Łukasz Lendner przypomniał, że budowę udało się zrealizować niemal rzutem na taśmę, bo w roku 2022 wygasała decyzja środowiskowa dla inwestycji, na co zwróciła uwagę wiceminister środowiska i klimatu Małgorzata Golińska. – Uzyskanie nowej to mniej więcej 3 lata i oczywiście koszty – mówiła pani poseł ze Szczecinka.

CZYTAJ TEŻ:

Przypomnijmy, że od jesieni 2019 roku funkcjonuje obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11. DK20 nadal jednak prowadzi przez centrum miasta. Dlatego konieczna jest budowa obwodnicy również w ciągu tej drogi. Nowa trasa od południa ominie Szczecinek i połączy obwodnicę w ciągu DK20 z trasą S11 w rejonie miejscowości Miękowo, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy.

Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji powstaną też dwa ronda oraz wiadukt nad linią kolejową na Piłę i Poznań. Obwodnica będzie miała długość 4,3 kilometra. Z DK 20 połączy się w okolicy Sitna.

Łącznik między S11 a DK20 początkowo miało powstać razem z budową głównej obwodnicy Szczecinka, ale zrezygnowano z niego z powodów oszczędnościowych.

Dalsze prace przygotowawcze dla odcinka w ciągu DK20 ruszyły w roku 2019, natomiast w roku 2020 inwestycja ta znalazła się wśród dziewięciu projektów przewidzianych do realizacji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie