Do Szczecinka przyjechał jeden z nowych produktów koncernu MAN – autobus hybrydowy. Od razu wyjaśniamy, że jest do połączenie tradycyjnego napędu spalinowego z silnikiem elektrycznym. Przy czym ten drugi pełni rolę wspomagającą, na trasie używany jest zwykle silnik diesla. Hybryda pozwala na oszczędności (rzędu 15 procent) paliwa, jest też bardziej ekologiczny.
CZYTAJ TEŻ:
- Chcemy sprawdzić, jak taki pojazd będzie się sprawował w naszych warunkach –
mówi Tomasz Merk, dyrektor Komunikacji Miejskiej w Szczecinku. –
Przetestujemy go na liniach przez dwa tygodnie.
Czy w przyszłości autobusy hybrydowe mogą zasilić tabor szczecineckiego przewoźnika? To oczywiście możliwe, ale raczej mało prawdopodobne. Kilka lat temu Szczecinek zdecydował się na pojazdy elektryczne – w barwach KM jeździ 10 autobusów na baterie. Zakupiono je dzięki dotacji unijnej. Miasto planuje ubiegać się o kolejne dofinansowanie na kupno nowych pojazdów tego typu.
W zeszłym roku testowano także klasyczny autobus spalinowy, ale przegubowy. Sprawdził się, przewoźnik był zainteresowany kupnem, ale na razie nic nie słychać o jego zakupie. Podobnie może być z hybrydą. Zapewne dopóki będzie szansa na zakup „elektryków” hybrydy nie będą pierwszym wyborem władz miasta.
Polub nas na FB
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?