W zajezdni KM Szczecinek pojawił się blisko 19-metrowy autobus przegubowy, który przez najbliższy miesiąc będzie testowany na ulicach miasta. – To pojazd, którego silnik spełnia normy spalania Euro 6, produkcji czeskiej firmy SOR, ma trzy osie, cztery pary drzwi, a przede wszystkim może zabrać 160 pasażerów, w tym 47 na miejscach siedzących – mówi Tomasz Merk, prezes szczecineckiego przewoźnika.
Na co dzień linie komunikacyjne w Szczecinku obsługują 12-metrowe, klasyczne autobusy o napędzie spalinowym lub elektrycznym. Kilkanaście lat temu próbowano już nieco mniejsze, 16-metrowe przegubowce. Wtedy nie zdecydowano się na wymianę taboru na większe pojazdy.
Jak będzie tym razem? – Testy są właśnie po to, aby sprawdzić, jak w naszych warunkach sprawdza się tak duży autobus – mówi burmistrz Szczecinka Daniel Rak, który od tego uzależnia ewentualną decyzję o zakupie przegubowców.
- Najpierw będziemy go sprawdzać na liniach nocnych, bez pasażerów – Tomasz Merk mówi, że później autobus wyjedzie w godzinach szczytu i na najbardziej oblegane linie na 1 i 2. Jego niewątpliwą zaletą jest pojemność, która pozwala zabrać bez tłoku bardzo wielu pasażerów – teraz np. m.in. z uwagi na limit pasażerów i obostrzenia sanitarne związane z epidemią trzeba w godzinach szczytu dublować połączenia.
Zagadką pozostaje, jak pojazd o sporym promieniu skrętu pomieści się na wąskich uliczkach Szczecinka i małych rondach, których też jest trochę. Np. trudno sobie wyobrazić bezproblemowy skręt z ulicy Myśliwskiej i Polnej, gdzie już teraz mniejsze pojazdy, aby wyjechać muszą zająć całe skrzyżowanie. – Od tego są testy – mówi szef KM Szczecinek.
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?