Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co dalej z łącznikiem małej i dużej obwodnicy Szczecinka? Trzeba czekać [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Od tego ronda na małej obwodnicy Szczecinka ma iść łącznik do S11
Od tego ronda na małej obwodnicy Szczecinka ma iść łącznik do S11 Rajmund Wełnic
Na łącznik spinający małą obwodnicę z nową obwodnicą Szczecinka przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Projekt budowy łącznika małej i nowej, dużej obwodnicy Szczecinka był gotowy w roku 2019, ale już wtedy było wiadomo, że inwestycja musi poczekać na nową unijną pespektywę finansową (2021-27) i nowy regionalny program operacyjny.

– Dziś wiadomo, że RPO ruszy w roku 2023 –

mówi Michał Żuber, dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

CZYTAJ TEŻ:

W praktyce jednak łącznik między obwodnicami nie powstanie szybko. – Na razie musimy bowiem poprawić projekt, bo w międzyczasie Generalna Dróg Krajowych i Autostrad uznała, że rondo na początku obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi S11 zastąpi jednak węzłem drogowym – dodaje Michał Żuber. Trwa bowiem budowa całej S11 w naszym regionie - powstaje już odcinek od Koszalina do Bobolic, a wkrótce ma być ogłoszony przetarg na odcinek z Bobolic do Szczecinka. Wydaje się, że łącznik raczej nie powstanie do tego czasu.

Przypomnijmy, że tak miało być na początku, ale przed rozpoczęciem budowy obwodnicy projekt znacznie przycięto szukając oszczędności i zamiast węzła drogowego zdecydowano się na tańsze rondo (podobnie zresztą, jak na drugim końcu obwodnicy).

Trzykilometrową trasę – małą obwodnicę - omijającą osiedle Zachód i Trzesiekę oddano do użytku pod koniec 2012. Sprawdza się świetnie, a jej dopełnieniem byłyby wspomniany łącznik do DK11. Miałaby on liczyć dwa kilometry (od ronda w połowie małej obwodnicy do ronda na początku dużej – red.). Koszt, według szacunków projektanta sprzed 3 lat, to 33 miliony złotych. Dziś zapewne jeszcze drożej.

Kwota olbrzymia, a podnosi ją drastycznie konieczność budowy wiaduktu nad linią kolejową ze Szczecinka do Białogardu.

Jakie znacznie dla Szczecinka miała mała obwodnica widać już po kilku latach. Nie dość, że wyprowadziła z części miasta ruch ciężarówek, to uruchomiła pod inwestycje dzikie peryferia które kiedyś były poligonem wojskowym. Dziś widać, jak wzdłuż drogi powstają nowe domy. Odnoga do DK11 to kolejne atrakcyjne tereny inwestycyjne, ale też konieczność ich uzbrojenia w prąd, gaz, wodę i kanalizację.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto