Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Drugi przetarg na e-autobusy w Szczecinku unieważniony. Za drogo [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
W ostatnim okresie Szczecinek testował różne autobusy elektryczne
W ostatnim okresie Szczecinek testował różne autobusy elektryczne Rajmund Wełnic
Sześć firm chce dostarczyć pięć kolejnych autobusów elektrycznych dla Komunikacji Miejskiej w Szczecinku. Na razie jednak będą musiały poczekać, bo kolejny przetarg został unieważniony.

Szczecinecki ratusz w czwartek (25 maja) unieważnił przetarg na dostawę pięciu autobusów elektrycznych. Powód ?Oferty - a zgłosiło się sześć firm - przekraczały to, co miasto planowało wydać na ten cel. Miasto dostało na ten zakup dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. W sumie 11 mln zł, z tego 8,525 mln zł jest w formie dotacji, reszta to preferencyjna pożyczka. Dołożyć z budżetu Szczecinka trzeba byłoby blisko 4 mln zł, za dużo na obecne możliwości finansowe miasta.

Przypomnijmy, że do przetargu na dostawę pięciu elektrycznych autobusów dla Szczecinka stanęły węgierska firma Electrobus Europe Zrt (14,210 mln zł), czeski SOR Libchavy (14,852 mln zł) oraz polskie EvoBus (18,433 mln zł), MAN Truck@Bus Polska (16,158 mln zł), Bus Nex Poland (15,375 mln zł) i Huta Stalowa Wola (16,073 mln zł).

To był drugi przetarg na zakup pięciu autobusów elektrycznych dla Komunikacji Miejskiej w Szczecinku. Przypomnijmy, że już w listopadzie ratusz unieważnił pierwszy przetarg na elektryki, bo fabryki przedstawiły oferty droższe niż oczekiwano w Szczecinku. Teraz warunki przetargu zmieniono tak, aby cena była niższa.

Dodajmy, że jesienią zeszłego roku najtańszą (11,922 mln zł) ofertę złożyła węgierska firma Electrobus Europe Zrt, czyli producent Ikarusów. Nieco drożsi (11,975 mln zł) byli Czesi z firmy Sor Libchavy. Cenowo dość o tego odbiegały oferty polskiej firmy Solaris Bus (15,774 mln zł) i polskiego oddziału MAN Trucs&Bus (17,462 mln zł). Przy czym do cen firm działających poza Polską należało dodać VAT.

Szczecinek na zakup pięciu elektryków zamierzał wtedy wydać 13,530 mln zł. Resztę dołożyć miał budżet Szczecinka.12-metrowe autobusy będą wyposażone w klimatyzację i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, w skład pakietu wchodzi także pięć stacji dokujących do ładowania akumulatorów. Dostaw pojazdów zapewne jeszcze w roku 2023, może na początku następnego. Wiele tu będzie jednak zależało od możliwości produkcyjnych zwycięzcy przetargu.

Dodajmy, że w barwach KM Szczecinek od kliku lat jeździ już 10 autobusów elektrycznych zakupionych dzięki unijnej dotacji. Są to pojazdy nieistniejącej już polskiej firmy Ursus Bus. Po zwiększeniu taboru „elektryków” do 15 pojazdów będzie to oznaczać, że większość autobusów szczecineckiego przewoźnika nie będzie już spalinowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto