Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Już nie zatankujesz w stacji paliw KM Usługi Szczecinek [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Stacja paliw przy ul. Cieślaka
Stacja paliw przy ul. Cieślaka Rajmund Wełnic
Stacja kontroli pojazdów w bazie Komunikacji Miejskiej Szczecinek nieczynna, zamknięto też – i to raczej na dłużej – także stację paliw.

Nie ma to bynajmniej związku z zagrożeniem epidemiologicznym. Po prostu zlikwidowana została KM Usługi, spółka-córka Komunikacji Miejskiej Szczecinek. – Proces likwidacji spółki powinien się skończyć do 31 marca – mówi dyrektor KM Tomasz Merk.

To ta firma prowadziła sprzedaż paliw w stacji w bazie autobusowej przy ulicy Cieślaka, to ona też prowadziła stację kontroli pojazdów, w której można było dokonać okresowych przeglądów technicznych pojazdów. Obie stacje nie działają.

- Stację kontroli będziemy chcieli uruchomić, ale chwilę to potrwa – mówi Tomasz Merk. – Natomiast stacja benzynowa jest nieczynna na dłużej. Szef KM tłumaczy, że wraz z likwidacją KM Usługi trzeba było wyczyścić zbiorniki paliwa, zdać koncesję na handel paliwem. Spółka-matka na pewno nie wznowi detalicznej sprzedaży paliwa.

Nie zanosi się także, aby tankować tam miały chociaż autobusy miejskie. – Utrzymywanie własnej stacji paliw dla 20 pojazdów mija się z celem, zwłaszcza, że koszty i wymogi byłyby niemal takie same, jak w zwykłej stacji paliw – dyrektor firmy mówi, że obecnie autobusy miejskie tankują w sąsiedniej stacji Circle K. Na firmowy obiekt spółka poszuka dzierżawcy, choć Tomasz Merk przyznaje, że w obecnej sytuacji na lokalnym rynku paliw i przy wymogach stawianych właścicielom może być trudno go pozyskać.

Większość mieszkańców Szczecinka pewnie nawet nie wie, że KM Usługi działała. Rozpoczęła ona działalność w połowie 2017 roku na bazie części majątku Komunikacji Miejskiej, a jej współwłaścicielem była początkowo Miejska Energetyka Cieplna (niedawno jej udziały odkupiła KM – obie firmy w całości należą do miasta Szczecinek).

KM Szczecinek przed lata starała się dywersyfikować swoje przychody, bo spadały wpływy ze sprzedaży biletów, a miasto nie chciało, aby do firmy dopłacać coraz więcej. Powołanie do życia KM Usługi ten model obróciło wniwecz.

Po co więc ją w ogóle tworzono? Spółkę KM Usługi powołano do życia wyprowadzając do niej większość komercyjnej działalności KM, aby szczecinecki przewoźnik spełnił wymóg warunkujący skorzystanie z unijnej dotacji na zakup autobusów elektrycznych. KM nie mogła bowiem mieć – i nie może mieć dalej - więcej niż 20 procent przychodów z działalności niezwiązanej z przewozami. Tymczasem obroty stacji paliw, warsztatów, salonu z rowerami i motocyklami, sklepu z akcesoriami motoryzacyjnymi, stacji diagnostycznej i myjni dla tirów i autobusów znacznie ten pułap przekraczały.

Te więc – poza myjnią, która pozostała w KM, ale przestała świadczyć usługi na zewnątrz – przekazano do nowej spółki, czyli rzeczonej KM Usługi. Wiodło jej się średnio – szybko zamknięto warsztat, salon i sklep. Pod jej szyldem ostatnio działała tylko stacja diagnostyczna i stacja benzynowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto