Właśnie oddano do ruchu odcinek między Czaplinkiem, a Złocieńcem. Powstały już także dwa nowe perony w Jeleninie koło Szczecinka i Wiewiecku koło Drawska Pomorskiego.
CZYTAJ TEŻ:
- W zakres robót zakwalifikowano m. in. budowę pięciu nowych peronów na przystankach osobowych - Jelenino, Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie, Suliszewo Drawskie oraz Wiewiecko Zaplanowano też wymianę nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 między miejscowością Czaplinek, a miejscowością Złocieniec
– mówi Amelia Mizerska kierownik projektu z firmy NDI, która realizuje inwestycję.
Dzięki dobrze skoordynowanym pracom zrewitalizowany tor numer jeden udało się oddać do ruchu jeszcze przed wigilią, choć według harmonogramu robót miało to nastąpić dopiero w marcu 2021 roku.
- Perony są szersze, dłuższe i wyższe – mają 0,55 m wysokości, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągu jest ułatwione. Stanęły na nich nowe wiaty, ławki, stojaki rowerowe, gabloty z rozkładami jazdy oraz pojawiło się energooszczędne oświetlenie i czytelne oznakowanie – dodaje Amelia Mizerska, kierownik projektu NDI. - Perony są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem jest wypukła faktura nawierzchni peronowej. Nowe pochylnie – dojścia do peronu umożliwią dogodne korzystanie z peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Obecnie trwają prace na peronie Czarne Małe. Z kolei prace na peronie Żelisławie Pomorskie oraz na peronie Suliszewo Drawskie przewidziane są na w pierwszej połowie 2021 roku.
Rewitalizacja toru poprawi komfort jazdy podróżnych i co najważniejsze skróci jej czas oraz podniesie poziom bezpieczeństwa. Na odcinku Czaplinek – Złocieniec pociąg będzie mógł rozwinąć prędkości do 120 km/h. Obecnie pokonuje tę trasę z maksymalną prędkością 80 km/h.
Projekt jest wart blisko 165 milionów złotych i jest realizowany przy współfinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Firma NDI od 2017 do 2019 roku wykonała odcinek między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim. Zadanie obejmowało: ponad 70 km prac torowych, budowę 16 peronów, remont 25 i budowę czterech nowych przepustów, remont mostu i trzech wiaduktów, przebudowę 51 przejazdów kolejowo-drogowych, a także modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym wraz z budową półsamoczynnej blokady liniowej na pięciu szlakach.
Polub nas na FB
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?