Już wkrótce ruszą prace na kolejnym odcinku linii 210 od Czaplinka do Złocieńca. Wykonawcą prac jest spółka NDI z Sopotu, która podpisała umowę na realizacje prac z PKP Polskie Linie Kolejowe SA – informuje Magdalena Skorupka z firmy NDI.
Inwestycja potrwa 12 miesięcy. Wykonana zostanie w systemie „Projektuj i buduj”. Zakres prac został podzielony na dwie części i będzie kosztować w sumie blisko 50 milionów złotych.
W skład robót w zakresie podstawowym weszły: budowa nowych Obiektów Obsługi Podróżnych na przystankach osobowych (branże peronowa, teletechniczna oraz elektroenergetyczna) w Jeleninie, Czarnem Małym, Żelisławiu Pomorskim, Suliszewie Drawskim i Wiewiecku.
Ponadto zostanie wymieniona nawierzchnia torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku 14 kilometrów między Czaplinkiem a Złocieńcem wraz z wzmocnieniem podtorza. - Roboty w zakresie opcjonalnym to wymiana nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w między stacją Jankowo Pomorskie a przystankiem osobowym w Wiewiecku wraz z wzmocnieniem podtorza – dodaje Magdalena Skorupka. To kolejne prawie 8 kilometrów toru.
Po zakończeniu robót poprawi się komfort jazdy, a pociągi będą mogły jeździć nawet 120 km/h.
Grupa NDI realizowała także pierwszy etap projektu ukończony w zeszłym roku. Trwająca dwa lata inwestycja w przebudowę linii kolejowej nr 210 z Runowa do Szczecinka pochłonęła wówczas około 160 milionów złotych.
Dzięki modernizacji przywrócony został ruch dwutorowy na około 25-kilometrowym odcinku Szczecinek – Łubowo, ale prace torowe w tym projekcie objęły aż 70 kilometrów. Po rewitalizacji pociągi mogą jechać z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż poprzednio, co skróci podróż na tym szlaku nawet o 20 minut. - Modernizacja urządzeń sterowania ruchem oraz prace na 54 przejazdach kolejowo – drogowych wpłynęły również na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa – informuje Magdalena Skorupka z NDI.
W sumie roboty objęły ponad 70 km prac torowych, budowę 16 peronów w pełni wyposażonych w wiaty, miejsca do siedzenia, informacje dla podróżnych a także dostosowane dla osób o ograniczonej mobilności. Ponadto wyremontowano 25 i zbudowano cztery nowe przepusty. Remont objął jeden most i trzy wiadukty oraz przebudowę 51 przejazdów kolejowo-drogowych. Do tego dochodzi modernizacja systemu sterowania ruchem kolejowym wraz z budowa półsamoczynnej blokady liniowej na pięciu szlakach.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?