Modernizacja linii kolejowej Szczecinek - Runowo. Kolejny etap [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Rusza modernizacja kolejnego odcinka linii kolejowej 210 ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. Tym razem między Czaplinkiem a Złocieńcem.

Już wkrótce ruszą prace na kolejnym odcinku linii 210 od Czaplinka do Złocieńca. Wykonawcą prac jest spółka NDI z Sopotu, która podpisała umowę na realizacje prac z PKP Polskie Linie Kolejowe SA – informuje Magdalena Skorupka z firmy NDI.

Inwestycja potrwa 12 miesięcy. Wykonana zostanie w systemie „Projektuj i buduj”. Zakres prac został podzielony na dwie części i będzie kosztować w sumie blisko 50 milionów złotych.

W skład robót w zakresie podstawowym weszły: budowa nowych Obiektów Obsługi Podróżnych na przystankach osobowych (branże peronowa, teletechniczna oraz elektroenergetyczna) w Jeleninie, Czarnem Małym, Żelisławiu Pomorskim, Suliszewie Drawskim i Wiewiecku.

Ponadto zostanie wymieniona nawierzchnia torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku 14 kilometrów między Czaplinkiem a Złocieńcem wraz z wzmocnieniem podtorza. - Roboty w zakresie opcjonalnym to wymiana nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w między stacją Jankowo Pomorskie a przystankiem osobowym w Wiewiecku wraz z wzmocnieniem podtorza – dodaje Magdalena Skorupka. To kolejne prawie 8 kilometrów toru.
Po zakończeniu robót poprawi się komfort jazdy, a pociągi będą mogły jeździć nawet 120 km/h.

Grupa NDI realizowała także pierwszy etap projektu ukończony w zeszłym roku. Trwająca dwa lata inwestycja w przebudowę linii kolejowej nr 210 z Runowa do Szczecinka pochłonęła wówczas około 160 milionów złotych.
Dzięki modernizacji przywrócony został ruch dwutorowy na około 25-kilometrowym odcinku Szczecinek – Łubowo, ale prace torowe w tym projekcie objęły aż 70 kilometrów. Po rewitalizacji pociągi mogą jechać z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż poprzednio, co skróci podróż na tym szlaku nawet o 20 minut. - Modernizacja urządzeń sterowania ruchem oraz prace na 54 przejazdach kolejowo – drogowych wpłynęły również na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa – informuje Magdalena Skorupka z NDI.

W sumie roboty objęły ponad 70 km prac torowych, budowę 16 peronów w pełni wyposażonych w wiaty, miejsca do siedzenia, informacje dla podróżnych a także dostosowane dla osób o ograniczonej mobilności. Ponadto wyremontowano 25 i zbudowano cztery nowe przepusty. Remont objął jeden most i trzy wiadukty oraz przebudowę 51 przejazdów kolejowo-drogowych. Do tego dochodzi modernizacja systemu sterowania ruchem kolejowym wraz z budowa półsamoczynnej blokady liniowej na pięciu szlakach.

Złoto najdroższe od dekady

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3