Nowy rozkład jazdy autobusów KM Szczecinek. Znikają linie podmiejskie

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Nowy rozkład jazdy od 1 października Rajmund Wełnic
Od wtorku (1 października) dość mocno zmienia się rozkład jazdy autobusów miejskich w Szczecinku. Znikają m.in. linie podmiejskie.

To największa reorganizacja rozkładu jazdy Komunikacji Miejskiej w Szczecinku od lat. Powodów jest kilka.
30 września dobiega końca współpraca ratusza i gminy wiejskiej Szczecinek, która dopłacała do kilku połączeń podmiejskich – autobusy jeździły do Parsęcka, Turowa i Żółtnicy. Z uwagi na to, że od początku września transport publiczny w graniach Szczecinka jest bezpłatny, a gmina nie chciała dopłacać więcej (wzrost z 30 do 100 tys. zł rocznie) do linii podmiejskich, wypowiedziano z końcem tego miesiąca porozumienie między samorządami i linie nr 3 i 11 oraz przedłużona trasa „trójki” zostaną zlikwidowane.

Dobiega też końca budowa obwodnicy Szczecinka, wiadukty nad trasą, które już udostępniono do ruchu pozwalają zmodyfikować siatkę połączeń, bo autobusy nie muszą już krążyć objazdami. - Linie nr 5 i 5A, które tymczasowo zastąpiły „ósemkę” i „czternastkę” zostaną zlikwidowane – wyjaśnia Tomasz Merk, dyrektor KM Szczecinek. - Zostaną także przywrócone linie nr 8 (do Czarnoboru) i 14 (do Marcelina), które przebiegać będą swoimi dawnymi trasami, z wyjątkiem części podmiejskiej dla linii nr 8.

Co się jeszcze zmieni? Powstanie nowa linia 1A, której trasa przebiegać będzie jak dotychczasowa trasa linii nr 3, ale bez części podmiejskiej. Dla pozostałych linii nr 1, 2, 4, 6, 7, 9 i N zostaną skorygowane godziny odjazdu, aby rozkład umożliwiał przesiadki.

Dodajmy, że już wcześniej skrócono bieg części autobusów linii 6, 2 i 9, które dojeżdżały do pętli w dzielnicy Świątki. Teraz większość – za wyjątkiem połączeń w godzinach dojazdów do szkoły (w Światkach jest ośrodek szkolno-wychowawczy i dawny „rolniczak”) – zatrzymuje się na pętli na ulicy Szczecińskiej. Stąd jest jeszcze spory kawałek do zabudowań Świątek. Jednak mieszkańcy tej dzielnicy protestują i domagają się powrotu całych kursów.

Likwidacja linii podmiejskich to na pewno spore utrudnienie dla mieszkańców tych miejscowości. Dodajmy, że od września na wniosek gminy Szczecinek reaktywowano z rządową dopłatą kursy autobusów z Wilczych Lasków do Turowa i z Wojnowa do Żółtnicy. W Turowie i Żółtnicy pasażerowie mieli się przesiąść do autobusów podmiejskich i dojechać do Szczecinka, ale teraz ich nie będzie. – Uzgodniliśmy, że autobusy PKS będą więc dojeżdżać do miasta – mówi Ryszard Jasionas, wójt gminy Szczecinek. – Złożymy też wniosek, aby dopłatę zwiększyć.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Brak autobusów linii podmiejskich jest ogromnym utrudnieniem nie tylko dla uczniów ale również innych pasażerów.Przykro że ludzi spoza Szczecinka traktuje się inaczej.Najpierw nas rozpieszczono ilością połączeń komunikacji a teraz musimy się cofnąć o dobre kilka lat. :(

Dodaj ogłoszenie