Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ostatnia formalność przed przetargiem na S11 Szczecinek - Bobolice dopięta [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Po wydaniu ZRiD dla S11 - od lewej poseł Małgorzata Golińska, wicewojewoda Tomasz Wójcik i dyrektor GDDKiA w Szczecinek Łukasz Lendner
Po wydaniu ZRiD dla S11 - od lewej poseł Małgorzata Golińska, wicewojewoda Tomasz Wójcik i dyrektor GDDKiA w Szczecinek Łukasz Lendner GDDKiA o/Szczecin
Jest Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla drogi ekspresowej S11 z Bobolic do Szczecinka. To ostatnia formalność przed rozpisaniem przetargu na ten odcinek.

Informacje o tym podał wicewojewoda zachodniopomorski Tomasz Wójcik, notabene pochodzący ze Szczecinka, który 28 listopada podpisał tzw. ZRiD, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla 24-kilometrowego odcinka S11 z Bobolic do Szczecinka. To z kolei umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za tereny przejęte pod trasę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych przeznaczy na to kilkadziesiąt milionów złotych. Zaraz potem GDDKiA ogłasza przetarg (planowany finał w 2026 roku).

- To ostatni odcinek realizacyjny S11 w województwie zachodniopomorskim –

piszą drogowcy. Jak wiadomo, 48-kilometrowy fragment S11 od Koszalina do Bobolic jest aktualnie w budowie i będzie gotowy wczesną jesienią 2023 roku (wspólny odcinek S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina funkcjonuje już kilka lat).

Jeżeli chodzi o część S11 przecinającą Wielkopolskę, w tym jej północną część do Poznania, która najbardziej interesuje nasz region, top przygotowania są na różnym etapie. 145 kilometrów S11 od Szczecinka do zachodniej obwodnicy Poznania podzielonych jest na kilka odcinków: Szczecinek – Piła, obwodnica Piły i Ujścia, Ujście – Oborniki i Oborniki – Poznań. Wytyczone są przebiegi drogi w kilku wariantach, ale aby rozpocząć prace projektowe i geologiczne – a potem drogowe - konieczne są ważne decyzje środowiskowe. Poza ostatnim odcinkiem przez Poznaniem (tu przetarg na budowę planowany jest na jesień 2023) wciąż ich nie ma. Najgorzej na odcinku Piła – Ujście, gdzie od trzech lat postępowanie w sprawie decyzji środowiskowej jest zawieszone, bo od nowa trzeba robić raport i inwentaryzację środowiskową.

Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie (np. protesty mieszkańców czy organizacji ekologicznych) to przetargi na odcinki wielkopolskie S11 – poza realizowanym szybciej odcinkiem z Obornik do Poznania - będą ogłaszane pod koniec 2024 roku. Przejazd całą ekspresówką znad morza do autostrady A2 byłby wtedy realny do roku 2027.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto