Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Parking wielopoziomowy w Szczecinku w kolejce do Polskiego Ładu. Niezwykle potrzebny [zdjęcia, wizualizacja]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Wizualizacje parkingu wielopoziomowego na Jana Pawła II w Szczecinku
Wizualizacje parkingu wielopoziomowego na Jana Pawła II w Szczecinku Fot. UM Szczecinek
Parking wielopoziomowy w centrum Szczecinka to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w mieście. Jego powstanie zależy od otrzymania pieniędzy z Polskiego Ładu.

Jak już informowaliśmy, Szczecinek w kolejnym rozdaniu rządowych dotacji na inwestycje samorządowe będzie się ubiegał m.in. o wsparcie remontu dworca PKP czy zakup autobusu przegubowego. Teraz tę listę uzupełniono o budowę parkingu wielopoziomowego przy ulicy Jana Pawła II.

CZYTAJ TEŻ:

Konkretnie zaś na tyłach centrum handlowego Aria, czyli dawnego „blaszaka”.

– Koncepcja zakłada wybudowanie w tym miejscu trzykondygnacyjnego parkingu, na którym na każdym poziomie zmieści się 66 aut, czyli w sumie przybyłoby blisko 200 miejsc postojowych w ścisłym centrum Szczecinka –

mówi Mateusz Ludewicz, rzecznik prasowy ratusza.

Parking byłyby jednak nieco wyższy, bo – co ważne – stanąć miałby na słupach, tak aby nie likwidować miejsc parkingowych, które obecnie znajdują się przy ulicy Jana Pawła II. Budowla zajęłaby bowiem niemal cały teren między Arią a tą ulicą. - Szacunkowy koszt tej inwestycji to około 30 milionów złotych – dodaje Mateusz Ludewicz.

Tak wielki obiekt zmieniłyby mocno miejski krajobraz w tym zakątku Szczecinka, bez wątpienia jednak jest bardzo potrzebny, bo zaparkowanie samochodu w centrum miasta w godzinach szczytu graniczy z cudem.

Jak tu z parkingami było

Przypomnijmy, że w latach 2006-2007 w kwartale ulicy Kisielewskiego, Jana Pawła II, Podwale i Ogrodowa powstał już kompleks parkingów mogących pomieścić w sumie około 250 pojazdów. Stawiali je częściowo inwestorzy lokalizujący tu swoje obiekty handlowe lub dokładali się oni do inwestycji miejskich. Dziś już jednak to nie wystarcza, bo aut przez ostatnie lata w Szczecinku znacznie przybyło.

A pamiętajmy, że przez lata ta część Szczecinka była mało reprezentacyjna, by nie powiedzieć zapuszczona. Jeszcze w PRL przez środek miasta zaczęto wytyczać dwupasmową trasę od ulicy Lipowej (finalnie miała powstać i na Lipowej, od wjazdu od strony Słupska) w stronę sądu, burząc przy okazji całą zabudowę jaka znalazła się po drodze.

Ostatecznie dwupasmówka powstała tylko do wysokości ulicy 1 Maja, dalej poszła tylko jedna jezdnia. Potem na lata utrzymywano jednak taki stan tymczasowości, łącznie za zapisami w planie zagospodarowania, czekając na lepsze czasu i możliwość dociągnięcia dwupasmówki aż na wysokość sądu.

W tym czasie tereny przy Jana Pawła II wyglądały opłakanie – zrujnowane korty dawnego MDK, grzęzawisko i klepisko za „blaszakiem”, ostatnią, sypiącą się kamieniczką i rozwalającymi się kioskami „gasiulówkami”. Kontrast był tym większy, że z czasem w centrum Szczecinka zaczęły powstawać nowoczesne obiekty handlowe.

Ostatecznie ratusz zmienił plany zagospodarowania zmieniając przeznaczenie terenów na parkingi, które wkrótce potem w tym miejscu wybudowano.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto