„Poszukają” brakujących centymetrów pod obwodnicą Szczecinka. Utrudnienia na trasie [zdjęcia, plan]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Kierowców podróżujący obwodnicą Szczecinka czekają spore perturbacje w związku z przebudową przejazdu pod jednym z wiaduktów, który ma za niski prześwit.

Chodzi o wiadukt nad nową obwodnicą Szczecinka na ulicy Słupskiej. Jak już informowaliśmy, po pomiarach okazało się, że ma on zbyt niski prześwit między jezdnią a wiaduktem. Nawet o kilkanaście centymetrów.

- Minimalna skrajnia pionowa dla dróg ekspresowych wynosząca 4,7 metrów jest w tym miejscu zachowana – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. - GDDKiA wymaga jednak skrajni 5-metrowej dla zapewnienia większego bezpieczeństwa użytkowania obiektów inżynierskich, na przykład podczas przejazdów nienormatywnych. Jest to jednolity standard, wymagany od wszystkich wykonawców.

To będzie wymagało od firmy Eurovia, generalnego wykonawcy obwodnicy, powrotu na plac budowy i poważnych prac, które zmienią organizację ruchu. I to już od przyszłego tygodnia (12 kwietnia).

Zmiana będzie dotyczyć kierowców zmierzających w kierunku Koszalina od węzła Szczecinek Śródmieście i potrwa do około połowy czerwca, aby zakończyć prace przed szczytem wakacyjnych wyjazdów nad morze. Ruch w stronę Piły będzie odbywał się bez zmian.

Kierowcy jadący obwodnicą w kierunku północnym (na Koszalin), na węźle Szczecinek Śródmieście zjadą na DK20 w kierunku centrum Szczecinka (ul. Słupska) i następnie na rondzie im. Księdza Jana Lisa na stary przebieg DK11 w kierunku Koszalina (ul. Narutowicza i Koszalińska) do końca objazdu na północnym rondzie obwodnicy. Prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie. Trasa objazdu będzie odpowiednio oznakowana na każdym skrzyżowaniu.

Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są koniecznością przeprowadzenia korekty niwelety jezdni w rejonie węzła Szczecinek Śródmieście. Prace będą prowadzone przez wykonawcę w ramach gwarancji i na jego koszt. Roboty obejmą odcinek o długości około 400 metrów i będą polegały na obniżeniu niwelety jezdni – sfrezowaniu istniejącej i wykonaniu nowej nawierzchni.

Szczepionka Johnson&Jonshon w Polsce wcześniej niż zakładano

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie