Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przetarg na łącznik obwodnicy Szczecinka z DK20. Znamy koszt [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Wizualizacja łącznika
Wizualizacja łącznika GDDKiA
Pięć firm stara się o kontrakt na budowę łącznika obwodnicy Szczecinka z drogą krajową nr 20. GDDKiA otworzyła oferty.

To kolejny krok do budowy trasy, która całkowicie wyprowadzi ruch tranzytowy ze Szczecinka łącząc nową obwodnicę miasta (oddana do użytku jesienią 2019 roku) w ciągu drogi krajowej nr 11 z DK20.

CZYTAJ TEŻ:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty na jej wybudowanie w formule „zaprojektuj i zbuduj”. Wpłynęło pięć ofert. - Najniższą cenę zaoferowało konsorcjum Polimex, które zaoferowało 89,69 mln zł – informuje rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA Mateusz Grzeszczuk. - Wszyscy wykonawcy zaoferowali skrócenie czasu realizacji do 36 miesięcy i wydłużenie gwarancji na ekrany akustyczne o pięć lat.

Inne firmy zaproponowały – 106,6 mln zł Budimex, 148,8 mln zł Colas Polska, 131,9 mln zł, Strabag i 107,5 mln zł Polbud Pomorze. Rozpiętość ofert jest więc duża – najtańszą od najdroższej o prawie 100 procent. Teraz złożone oferty będą sprawdzane. Inwestycja powstanie w ramach rządowego Programu 100 obwodnic, a jej zakończenie planowane jest w 2025 roku.

Na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wykonawca będzie miał 17 miesięcy. Realizacja robót budowlanych ma potrwać 19 miesięcy.

Co to oznacza dla Szczecinka? Całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego. - Od jesieni 2019 roku funkcjonuje obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11 – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk. - Nadal jednak droga krajowa nr 20 prowadzi przez centrum miasta. Dlatego konieczna jest budowa obwodnicy również w ciągu DK20.
Nowa trasa od południa ominie Szczecinek i połączy obwodnicę w ciągu DK20 z obwodnicą w ciągu S11 w rejonie miejscowości Miękowo, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy. Będzie to droga jednojezdniowa. W ramach inwestycji powstaną też dwa ronda oraz wiadukt nad linią kolejową.

Łącznik z DK20 był w pierwotnym założeniu obwodnicy Szczecinka, ale został obcięty w ramach oszczędności i „odchudzania” projektu. Tym samym ruch z DK20 nadal musi przejeżdżać przez miasto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto