Obwieszczenie o rozpoczęciu postępowania w sprawie tzw. ZRID na odcinek trasy ekspresowej S-11 z Bobolic do Szczecinka ukazało się na stronach internetowych zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. To prawie 25 kilometrów z węzłem drogowym na północy Szczecinka.
- Ten odcinek zbudujemy w formule tradycyjnej, czyli „buduj” – Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie, mówi, że projekt budowlany jest już gotowy i przyszły wykonawca będzie już tylko zajmował się budową drogi. – Uzyskanie ZRID-u planujemy na przyszły rok, co oznacza, że także w przyszłym roku rozpocznie się procedura odszkodowawcza związana z pozyskaniem terenów pod budowę odcinka S-11 z Bobolic do Szczecinka. Mamy na to zabezpieczone finansowanie, w sumie kilkadziesiąt milionów złotych.
Sama budowa jest w rządowym projekcie budowy dróg, który ma być wkrótce zatwierdzony, co będzie oznaczało gwarancję jej finansowania. Być może przetarg także zostanie ogłoszony już w roku 2022, co oznacza, że z Bobolic do Szczecinka ekspresówką powinniśmy pojechać w roku 2025.
O postępach przy budowie S11 na północ od Szczecinka informujemy regularnie, przecież bez połączenia z południem kraju – lub chociaż z Poznaniem i autostradą A2 - ta droga nie funkcjonuje należycie.
Na odcinku z Koszalina do Bobolic prace trwają już od kilku miesięcy. Inwestycja podzielona na trzy odcinki ma kosztować około półtora miliarda złotych. Droga powinna być gotowa w czwartym kwartale 2023 roku. S11 między Koszalinem a Bobolicami będzie miała łączną długości 47,7 kilometra – przebiegnie inną trasą, nieco bardziej na zachód niż obecna DK11.
Co jeszcze słuchać na „drodze życia” Pomorza Środkowego, jak jest nazywana „jedenastka”? W ramach rządowego projektu „100 obwodnic w 10 lat” do 2025 roku dokończona zostanie obwodnica Szczecinka. W lipcu tego roku GDDKiA podpisała umowę z Budimeksem na łącznik S-11 z DK20. Firma zbuduje go za 106,6 mln zł.
Zobacz także: Paweł Szefernaker o S11
Przypomnijmy, że ukończona dwa lata temu obwodnica Szczecinka (warta około 400 mln zł) została okrojona wcześniej na etapie przygotowań m.in. o łącznik do drogi krajowej nr 20 na wysokości Turowa do Sitna. Bez niego część ruchu tranzytowego musi się nadal odbywać przez sam Szczecinek. Łącznik ma powstać do roku 2025, być może nieco szybciej.
A na południe od Szczecinka? I tu GDDKiA także prowadzi prace przygotowawcze. I tak odcinek ze Szczecinka do Piły miałby być wybudowany w latach 2025-27. S11 z Piły do Ujścia mielibyśmy pojechać do roku 2028. Fragment z Ujścia do Obornik ma powstać w latach 2025-27. Obwodnica samych Obornik (dalej do Poznania prowadzi już zachodnie obejście stolicy Wielkopolski) ma być gotowa do 2026 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?