Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S11 ze Szczecinka do Bobolic. Tędy przebiegnie ekspresówka [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Obwodnica Szczecinka w ciągu drogi S11 jest czynna od jesieni 2019 roku
Obwodnica Szczecinka w ciągu drogi S11 jest czynna od jesieni 2019 roku Rajmund Wełnic
Znamy przebieg S11 na odcinku z Bobolic do Szczecinka. Kiedy nią pojedziemy?

W przyszłym roku zakończy się budowa drogi ekspresowej S11 na 47-kilometrowym odcinku z Koszalina do Bobolic. W sumie inwestycja pochłonie około 1,5 miliarda złotych. Ten fragment S11 – podzielony na trzy odcinki - przebiega całkowicie inną trasą niż obecna droga krajowa nr 11 „odbijając” mocno na zachód. Zupełnie inaczej ma to wyglądać na południe od Bobolic.

CZYTAJ TEŻ:

Drogowcy i projektanci wytyczyli też już przebieg ekspresówki od Bobolic do Szczecinka. To 24,4-kilometrowa droga zaczynająca się za bobolickim węzłem drogowym i biegnąca długimi fragmentami właściwie śladem DK11. Oczywiście nie wszędzie, i nawet tam gdzie przebieg S11 pokrywa się z DK11 nie oznacza to, że będzie to przebudowa samej krajówki. Np. w okolicach Wierzchowa, gdzie będzie jeden z dwóch węzłów drogowych (drugi to Szczecinek – Północ) S11 przejdzie między zabudowaniami wsi a jeziorem Wierzchowo, stosunkowo blisko jego brzegów. A więc kilkaset metrów na wschód od obecnej „jedenastki” przecinającej Wierzchowo i zamieniającej życie jego mieszkańców w koszmar. Ekspresówka dojdzie do Szczecinka w rejonie wspomnianego węzła drogowego ulokowanego nieco na północ od obecnego ronda, którym zaczyna się gotowa od 2019 roku obwodnica miasta w ciągu S11. W sumie powstanie tu 18 wiaduktów, dwie estakady, cztery mosty i trzy przejścia dla zwierząt. Do tego Miejsce Obsługi Pasażerów (po obu stronach drogi) mniej więcej na wysokości skrzyżowania na Spore i Brzeźno.

Projekt już jest, znamy przebieg, a co jeszcze dzieje się w kwestii budowy S11 od Bobolic do Szczecinka? W końcówce roku 2021 wszczęte zostało postępowanie w sprawie wydania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. ZRID-u. To powinno się stać lada tydzień i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej związanej z pozyskaniem terenów pod budowę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma na to zabezpieczone finansowanie, w sumie kilkadziesiąt milionów złotych.

Kolejny etap to oczywiście przetarg na budowę. Być może na przełomie 2022/23 roku, a wtedy jest szansa, że ze Szczecinka nad samo morze dojedziemy ekspresówką w roku 2025 lub 26. - ZRiD powinniśmy uzyskać w tym roku, termin przetargu zależy od uchwalenia przez rząd programu budowy dróg do roku 2030, co powinno też nastąpić w tym roku - mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy GDDKiA w Szczecinie.

Wkrótce też powinna się rozpocząć budowa łącznika obwodnicy Szczecinka z DK20 (umowę na zaprojektowanie i wybudowanie GDDKiA podpisała w lipcu 2021 roku), ma być gotowa do 2025. A na południe od Szczecinka? I tu GDDKiA także prowadzi prace przygotowawcze. I tak odcinek ze Szczecinka do Piły miałby być wybudowany w latach 2025-27. S11 z Piły do Ujścia mielibyśmy pojechać do roku 2028. Fragment z Ujścia do Obornik ma powstać w latach 2025-27. Obwodnica samych Obornik (dalej do Poznania prowadzi już zachodnie obejście stolicy Wielkopolski) ma być gotowa do 2026 roku.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto