Front robót w tym roku był na drogach powiatowych wyjątkowo szeroki. - Wciąż jeszcze trwają prace związane z przebudową odcinka drogi powiatowej Parsęcko-Dalęcino – mówi Piotr Rozmus, rzecznik prasowy starostwa w Szczecinku. -Pierwotnie wartość inwestycji została oszacowana na ponad 1,441 mln zł, ale najlepszą ofertę przedstawiła firma Pol-Dróg Drawsko Pomorskie, która wyceniła realizację zadania na nieco ponad 1 055 mln zł.
Roboty rozpoczęły się. Samorząd powiatowy na realizację tej inwestycji otrzymał 50 procent dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych. W przedsięwzięciu partycypuje również Kopalnia Surowców Mineralnych w Parsęcku, która dołoży 200 tys. zł. To ciężarówki ze żwirowni stanowią największe obciążenie dróg lokalnych w okolicach.
Kolejną ważną tegoroczną inwestycją była ta realizowana w Sępolnie Wielkim. - Wykonania zadania polegającego na przebudowie odcinka o długości 2,7 km, biegnącego w kierunku drogi krajowej nr 25 również podjęła się drawska firma Pol-Dróg – mówi Piotr Rozmus. - Wartość inwestycji to ponad 3,326 mln zł. Na to zadanie Powiat Szczecinecki otrzymał dofinansowanie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości ponad 1,66 mln zł. W kosztach partycypowała funkcjonująca w Sępolnie Wielkim kopalnia kruszyw Lafarge, która dostarczyła kilka tysięcy ton kruszywa.
Nadal trwają również prace w miejscowości Dziki. Tutaj przebudowywany jest kilometrowy odcinek drogi wraz z przepustem drogowym zlokalizowanym na rzece Płytnicy. - Koszt inwestycji to prawie 2,4 mln zł – liczy rzecznik powiatu. - Samorząd powiatowy otrzymał na jej realizację 1,189 mln zł dofinansowania z Ministerstwa Infrastruktury oraz ponad 392 tys. zł z budżetu województwa zachodniopomorskiego w ramach zadania określonego w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych. To jednak nie jedyne dobre wieści, które mieszańcy Dzików i okolic usłyszeli w tym roku. Nowe oblicze zyskuje również arteria o długości 2,8 km łącząca Dziki z Turowem. Wszystko za sprawą wzorcowej współpracy pomiędzy Powiatem Szczecineckim, Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Szczecinku oraz Nadleśnictwem Czarnobór. Dzięki wnioskowi skierowanemu do Generalnej Dyrekcji Lasów Państwowych udało się uzyskać wsparcie w wysokości 3 mln zł w ramach funduszu leśnego.
Wspomnieć też trzeba o drodze w Drzonowie (gmina Biały Bór) remontowanej na przełomie roku. Przebudowany odcinek drogi ma długość 1,6 km. Nawierzchnia została poszerzona do 6 metrów, pokryta nakładką wzmacniającą oraz zaopatrzona w kanalizację deszczową. Na terenie zabudowanym powstał obustronny chodnik o szerokości 2 metrów oraz parking dla samochodów osobowych. Odcinek na całej długości został oświetlony. Koszt przedsięwzięcia wyniósł prawie 5,3 mln zł. Powiat Szczecinecki dzięki swym staraniom otrzymał ponad 2,3 mln zł dofinansowania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
A co szykowane jest na rok 2020? Powiat szczecinecki zamierza na inwestycje drogowe przeznaczyć prawie 10,1 mln zł. - Wśród najważniejszych zaplanowanych do realizacji zadań warto wymienić przebudowę drogi na odcinku Szczecinek - Żółtnica, która tylko w 2020 r pochłonie ponad 3 mln zł – wymienia Piotr Rozmus. - Połowę tej kwoty stanowić będzie dofinansowanie ze środków UE. Druga część tej inwestycji będzie również realizowana w 2021 roku.
Innym ważnym drogowym przedsięwzięciem będzie remont drogi powiatowej Turowo - Wilcze Laski. W tym przypadku, koszt inwestycji wyniesie ponad 1,9 mln zł. Powiat pozyskał prawie 1 mln zł w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. W zadaniu będzie partycypować gmina Szczecinek, która dołoży 300 tys. zł.
Kolejną inwestycją drogową zaplanowaną w przyszłorocznym budżecie jest przebudowa drogi powiatowej w Kadzielnej wraz z przebudową obiektu inżynierskiego. Koszt to ponad 2,27 mln zł.
Przebudowana zostanie także droga powiatowa w Grzmiącej o długości 2,2 km, na odcinku od przejazdu kolejowego do skrzyżowania z drogą gminną prowadzącą do Suchej wraz z remontem obiektu inżynierskiego. Koszt oszacowano na ponad 2,261 mln zł.
Jak widać rozbrat starostwa z ratuszem w Szczecinku po zmianie koalicji rządzącej powiatem następuje i w tej dziedzinie. W minionych 12 latach, gdy powiatem rządziła Platforma Obywatelska (teraz zastąpiona przez Prawo i Sprawiedliwość) i starościńskie Porozumienie Samorządowe spore środki szły na remonty dróg powiatowych w Szczecinku. Ten – i następny rok – są pierwszymi od dawna, gdy w samym mieście nie ma żadnych poważniejszych inwestycji drogowych powiatu.
Polub nas na FB
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?