Ominięcie linii kolejowej ze Szczecinka do Runowa to największe wyzwanie dla drogowców budujących łącznik obwodnicy Szczecinka w ciągu S11 z drogą krajową nr 20. - Obecnie prace obejmują roboty ziemne, w tym wymiany podłoża na odcinku pomiędzy linią kolejową a dawnym przebiegiem DK11 - informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
W ramach inwestycji na trasie łącznika powstaną też cztery obiekty mostowe. Obecnie budowane jest górne przejście dla zwierząt i wiadukt na przyszłym węźle Szczecinek Południe, którym obwodnica w ciągu DK20 połączy się z drogą S11. W związku z tymi pracami ruch na S11 w tym rejonie odbywa się jedną jezdnią.
- 14 lipca 2021 roku podpisaliśmy umowę na realizację inwestycji z firmą Budimex - dodaje rzecznik. - Wartość zawartego kontraktu to 106,6 mln zł.
Decyzja ZRID została uzyskana w listopadzie ubiegłego roku, a w pierwsze roboty na drodze o długości 4,4 kilometra ruszyły w grudniu. Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest w drugim kwartale 2025 roku.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?