Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ninja z ósmej klasy, czyli jak być kreatywnym [ZDJĘCIA]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Zajęcia w ramach projektu Kreatywny Ninja
Zajęcia w ramach projektu Kreatywny Ninja archiwum
Za nami druga edycja projektu Kreatywny Ninja. 320 uczniów uczestniczyło w zajęciach z kreatywnego myślenia. Projekt edukacji kreatywnej trwał ponad miesiąc i był adresowany do wszystkich ósmoklasistów szczecineckich szkół publicznych.

Projekt realizował szczecinecki ratusz: - Pierwsza edycja tego programu, przeprowadzona w maju bieżącego roku, spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, zarówno ze strony dyrektorów szkół, jak i samych uczniów. Zdecydowaliśmy się więc, na kontynuację tego projektu, także w tym roku szkolnym – mówi burmistrz Daniel Rak.

Autorem projektu jest Monika Dołębska – trener kreatywnego myślenia, wykładowca metodyki Design Thinkng – myślenia projektowego w Collegium da Vinci w Poznaniu. Program Kreatywny Ninja - to dodatkowe lekcje z kreatywności, podczas których uczniowie dowiedzieli się co to znaczy „być kreatywny” i jak rozwijać swój twórczy potencjał. Poznali proste i praktyczne narzędzia, pozwalające poszerzać pole widzenia i tworzyć duże ilości nowych rozwiązań.

- Kreatywność to nie tylko, jak się niektórym wydaje umiejętności artystyczne. To przede wszystkim nieszablonowy sposób myślenia i działania. A co więcej, to umiejętność, którą można i trzeba doskonalić. To właśnie starałam się przekazać uczniom podczas tych zajęć – mówi Monika Dołębska.

- Z informacji, które pozyskałem z ankiet wypełnianych przez dzieci po zakończeniu projekt, uczniom bardzo podobała się zarówno tematyka, jak i sposób prowadzenia zajęć, który znacznie odbiegł od tego jak wyglądają ich lekcje na co dzień - mówi Rafał Stasik, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5. Dodajmy, że 90 procent uczestników oceniło projekty pozytywnie i chciałoby w mim uczestniczyć jeszcze raz.

- Praca z dziećmi to wielka przyjemność, ale też wyzwanie. Podczas zajęć pracujemy na wielu różnych obszarach z zakresu kreatywnego myślenia i myślenia w ogóle, a czasu jest niewiele, dlatego pogrzebane jest nam wzajemne zrozumienie, współpraca i dyscyplina. Na początku każdych zajęć wspólnie ustalamy zasady pracy i potem się ich trzymamy. Jeśli uczniowie chcą, a chcą zawsze, pracują także podczas przerw - mówi trener kreatywności.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto