Jeszcze na przełomie roku zima była w naszym regionie na tyle łagodna, że można było prowadzić większość robót na budowie łącznika między S11 obwodnicą Szczecinka a DK20. Ba, deszcze i temperatury sprawiały, że w błocie pracowało się także ciężko.
Ale zima o sobie przypomniała na początku stycznia. Dzięki uprzejmości FB Raciborki skupiającego miłośników tej dzielnicy Szczecinka możemy pokazać, jak niewiele dzieje się na placu budowy obecnie. Dodajmy, że miesiące zimowe nie są wliczane do długości kontraktu.
Przypomnijmy, że pełną parą – na ile pozwalały warunki zimowe – inwestycja ruszyła pod koniec roku 2022. Realizacja robót budowlanych ma potrwać 19 miesięcy, z wyłączeniem miesięcy zimowych. Zgodnie z tymi terminami inwestycja zostanie udostępniona kierowcom w drugim kwartale 2025 roku, może nieco szybciej, jeżeli będą łagodne zimy.
Zadanie na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad realizuje Budimex, który złożył ofertę opiewającą na 106,6 miliona złotych. Łącznik to brakujący element obwodnicy Szczecinka w ciągu S11 oddanej do użytku w roku 2019, a mający wyprowadzić poza miasto ruch tranzytowy. DK20 nadal bowiem prowadzi przez centrum miasta.
Nowa trasa od południa ominie Szczecinek i połączy obwodnicę w ciągu DK20 z trasą S11 w rejonie miejscowości Miękowo, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji powstaną też dwa ronda oraz wiadukt nad linią kolejową na Piłę i Poznań. Obwodnica będzie miała długość 4,3 kilometra. Z DK 20 połączy się w okolicy Sitna.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?