Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S11 - my powoli kończymy, Wielkopolska zaczyna. Jest wykonawca obwodnicy Obornik

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Wiosna 2024, budowa węzła Szczecinek Północ S11
Wiosna 2024, budowa węzła Szczecinek Północ S11 Rajmund Wełnic
W naszym województwie trwa budowa ostatniego odcinka drogi S11 Szczecinek – Bobolice, a w Wielkopolsce GDDKiA wybrała właśnie wykonawcę obwodnicy Obornik. Do Poznania kompletną „eską” powinniśmy dojechać w roku 2029.

Pod oddaniu do użytku w zeszłym roku odcinka S11 z Koszalina do Bobolic podpisano też umowę na kolejny fragment trasy (24 km do Szczecinka za 1,107 miliarda zł zbuduje Intercor z Zawiercia). Trwają tam już pierwsze roboty ziemne, droga ma gotowa w roku 2026.

Gorzej jest na południe, na terenie Wielkopolski, szczególnie na najbardziej interesującym nas odcinku do Poznania i autostrady A2. Tam na razie funkcjonuje jedynie zachodnia obwodnica Poznania. Już kilkanaście kilometrów na północ, w okolicach Obornik zaczyna się jeden z najbardziej zatłoczonych (19 tysięcy pojazdów na dobę) odcinek drogi krajowej nr 11. Przejazd przez to miasto to wąskie gardło całej trasy, zwykle zakorkowane, a w szczycie przejazd przez Oborniki potraf zająć i godzinę.

Ale to ma się zmienić, bo wielkopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad z ośmiu propozycji wybrał właśnie (20 marca) najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę 22 kilometrów obwodnicy Obornik. Za nieco ponad 853 mln zł ma ją zbudować konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. To ponad 100 mln zł mniej niż zakładała GDDKiA. Jeżeli nie będzie odwołań, to umowa powinna zostać podpisana w drugim kwartale tego. Wykonawca będzie miał - w systemie „zaprojektuj i buduj” - 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych) na zakończenie zadania – obwodnicą Obornik do zachodniego obejścia stolicy Wielkopolski pojedziemy więc w roku 2027. Na trasie z dwoma pasami ruchu powstaną dwa węzły drogowe, dwa miejsca obsługi podróżnych i aż 37 obiektów inżynierskich.

Na północy Wielkopolski do zbudowania są jeszcze odcinki Oborniki – Piła, Piła – Ujście i Piła – Szczecinek. Są na różnych etapach uzyskiwania zgód administracyjnych i środowiskowych. Największe opóźnienia są na z S11 między Piłą a Ujściem, gdzie trzeba było jeszcze raz rozpoczynać starania o decyzję środowiskową. GDDKiA deklarowała, że ekspresówką znad morza do Poznania powinniśmy przejechać w roku 2029.

Cała S11 z Kołobrzegu do Piekar Śląskich ma liczyć 580 kilometrów, do tego 35 kilometrów wspólnego przebiegu z S6 na odcinku nadmorskim.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto