Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S11 urośnie także na południe od Szczecinka. Jest decyzja środowiskowa na odcinek do Piły

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Rok 2019, oddanie do użytku obwodnicy Szczecinka w ciągu S11, w tym miejscu zacznie się budowa S11 do Piły
Rok 2019, oddanie do użytku obwodnicy Szczecinka w ciągu S11, w tym miejscu zacznie się budowa S11 do Piły Rajmund Wełnic
Jest decyzja środowiskowa na odcinek drogi S11 ze Szczecinka do Piły. Pojedziemy nim w 2029 roku.

O ile wkrótce rozpocznie się budowa ostatniego odcinka drogi ekspresowej S11 na Pomorzu Zachodnim, o tyle na południe od Szczecinka drogowcy wciąż mają wiele do zrobienia.

S11 Szczecinek - Piła z decyzją

Ale to się zmienia. Wielkopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który odpowiada za ekspresówkę w tym regionie, poinformował właśnie, że uzyskał w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla S11 między Szczecinkiem a Piłą. Wystąpił o nią w marcu 2021 roku.

- Decyzja zatwierdza przebieg drogi ekspresowej na długości ponad 59 kilometrów, co oznacza, że możemy rozpocząć opracowanie koncepcji programowej wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską –

poinformowali drogowcy. Dokumentację przygotuje firma Aecom Polska.

Przetarg na szczecinecki-pilski odcinek ekspresówki w formule „zaprojektuj i zbuduj” GDDKiA planuje ogłosić w roku 2025 i jeszcze w tym samy roku podpisać umowę z wykonawcą. Ta część trasy ma być gotowa w roku 2029. Fundusze na budowę S11 są zabezpieczone w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do roku 2030.

Tak będzie przebiegać S11 Szczecinek - Piła

Decyzja środowiskowa określa także przebieg tego odcinka S11 – zacznie się on zaraz za obwodnicą Szczecinka, od wschodu ominie Okonek, a od zachodu Podgaje i Jastrowie (przy tych miastach powstaną węzły drogowe). Za tym miastem przetnie linię kolejową nr 405 i DK22 i dalej przebiegać będzie równolegle do obecnej DK11. Do Piły w rejonie węzła Piła Północ, gdzie będzie się łączyć z S10. Następnie przetnie istniejącą DK22 i linię kolejową nr 405, a na dalszym odcinku będzie przebiegać niemalże równolegle do istniejącej DK11. Połączy się z S10 na węźle Piła Północ.

A jak sytuacja wygląda dalej na południe od Piły? Do Poznania (S11 biegnie aż na Śląsk) do wybudowania są jeszcze odcinka Piła – Ujście (20 km), Ujście – Oborniki (o 43 km) i Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik (22 km). Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą są na etapie rozpatrywania odwołania od decyzji środowiskowej. Na Ujście – Oborniki toczy się toczą się postępowanie o wydanie decyzji, a dla odcinka Piła – Ujście GDDKiA złoży wniosek w III kwartale tego roku.

S11 na Pomorzu Zachodnim na ukończeniu

Przypomnijmy, że na Pomorzu Zachodnim S11 jest już w większości wybudowana. Wspólny odcinek S11 i S6 Kołobrzeg – Koszalin działa od kilku lat. Obwodnica Szczecinka jest gotowa od 2019 roku, a jeszcze we wrześniu tego roku oddany zostanie do użytku odcinek Koszalin – Bobolice. Na dniach zaś podpisano umowę na fragment trasy ekspresowej Szczecinek – Bobolice, za 1,107 miliarda zł do 2026 roku wybuduje go firma Intercor.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto