Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza budowa trasy rowerowej Borne Sulinowo - Szczecinek [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Narada w borneńskim ratuszu przed przekazaniem placu budowy wykonawcy
Narada w borneńskim ratuszu przed przekazaniem placu budowy wykonawcy
Rowerowa Trasa Pojezierzy Zachodnich wydłuży się o kolejne odcinki w gminie Czaplinek i zepnie Borne Sulinowo ze Szczecinkiem. Szlakiem pojedziemy jeszcze w tym roku.

W ostatnim dniu stycznia odbyło się przekazanie placu budowy firmie Domar, która wygrała przetarg na budowę kilku odcinków Trasy Pojezierzy Zachodnich koło Czaplinka i powiecie szczecineckim.

- Po zbudowaniu fragmentów Trasy części zachodniej i centralnej przyszła pora na odcinki wschodnie –

rzecznik prasowa Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Anna Radziwanowicz mówi, że pierwszy fragment (Siekierki – Trzcińsko Zdrój) powstała już w roku 2018. To w sumie 420 kilometrów przez pas pojezierzy – od Odry po granice województwa w rejonie Białego Boru.

CZYTAJ TEŻ:

Dokładnie zaś o odcinki z Czaplinka do Kołomątu biegnącego wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 171, także - odcinki Borne Sulinowo – Krągi i dalej do Jelonka, Jelenina przez Przyjezierze. Stąd szlak skręci w rejon Mosiny i dojdzie przez Las Klasztorny do Szczecinka. W tej części Trasa biegnie mniej więcej w rejonie DK20, choć miejscami w sporym od niej oddaleniu.

- To w sumie około 10 kilometrów nowych szlaków i drugie tyle ścieżek rowerowych do oznakowania –

mówi Anna Radziwanowicz. Całość – wraz z udziałem gmin – pochłonie 16,9 miliona złotych i będzie gotowe do listopada. Całą Trasę Pojezierzy Zachodnich zamknie odcinek na północ od Szczecinka aż do Białego Boru budowany na końcu w osobnym postępowaniu.

Przypomnimy, że wkrótce też kosztem boisko 9 mln zł zakończy się budowa 10-kilometrowego odcinka przez przez najpiękniejszą część gminy Borne Sulinowo od Łubowa. Trasa przebiega tu m.in. dawnym torowiskiem, w tym mostem kolejowym nad rzeką Piławą. Odcinek pomiędzy Rakowem a Łubowem został poprowadzony po drodze powiatowej i oznakowany. Natomiast zaraz za przejazdem kolejowym powstał 1,1-kilometrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej. Częściowo biegnie po istniejącej drodze gruntowej wzdłuż torów kolejowych, a dalej po nieczynnym nasypie kolejowym. Dalej, na długości 8,1 km droga dla rowerów będzie miała nawierzchnię bitumiczną. To właśnie w ciągu tego odcinka, który nadal biegnie po nasypie, znajduje się most kolejowy o długości 21 metrów. Obiekt wyniesiony jest około 10 m nad rzeką i został wyremontowany na potrzeby rowerzystów. Ostatni odcinek to przejście drogi rowerowej przez Borne Sulinowo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto