MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Darmowe autobusy tuż tuż. Ale sąsiedzi Szczecinka nie będą zadowoleni

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Elektryczne autobusy KM Szczecinek
Elektryczne autobusy KM Szczecinek Rajmund Wełnic
Od września przejazdy autobusami miejskimi w Szczecinku będą bezpłatne. Będzie i skutek uboczny – mieszkańcy podmiejskich miejscowości najpewniej w ogóle stracą te połączenia.

Komunikacja Miejska Szczecinek dopina ostatnie przygotowania do likwidacji systemu biletowego. – Wypowiedzieliśmy umowy na kontrolę biletów i system rozliczeń internetowych – dyrektor KM Tomasz Merk mówi, że tuż przed 1 września w autobusach zdjęte zostaną kasowniki, a biletomaty będą unieruchomione. Tego dnia w Szczecinku zacznie obowiązywać darmowy transport publiczny.

Co z liniami podmiejskimi? Autobusy KM kursują do Żółtnicy (linia nr 8), Parsęcka (linia nr 3) i Turowa (linia nr 11). – Nie ma technicznych i logistycznych możliwości utrzymania biletów tylko na tych liniach, które też przecież przejeżdżają przez Szczecinek – mówi szef KM. Słowem: przejazdy na tych trasach będą bezpłatne. Albo nie będzie ich wcale.

Na dziś wszystko wskazuje, że zostaną zlikwidowane. Ale nie od września, tylko z początkiem nowego roku, bo do wtedy obowiązuje porozumienie między miastem Szczecinek a gminą wiejską Szczecinek w sprawie obsługi linii podmiejskich. We wtorek (27 sierpnia) radni miejscy podejmą uchwałę o wypowiedzeniu autobusowego porozumienia z gminą.

- Rocznie płacimy za to około 100 tysięcy złotych, teraz przedstawiono nam wyliczenia, że po zniesieniu biletów, musielibyśmy dopłacać trzy razy tyle – mówi wójt gminy Szczecinek Ryszard Jasionas. – Nie stać nas na to, a gdyby nawet było stać, to przecież mamy całą rozległą gminę i dlaczego mielibyśmy angażować takie poważne fundusze w dojazdy tylko do trzech miejscowości? Musimy dbać o wszystkich mieszkańców.

Dodajmy, że gmina wiejska właśnie rozstrzygnęła przetarg na dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2019/20. Zadania podjęła się firma PKS z Krup koło Darłowa, która działa pod szyldem PKS Koszalin i która właśnie kupiła upadły PKS Szczecinek. Samorząd za tę usługę zapłaci 648 tysięcy złotych, prawie 100 tysięcy więcej niż planował. W tej sytuacji wyasygnowanie kolejnych 300 tys. zł na trzy linie autobusowe do Żółtnicy, Turowa i Parsęcka jest mało realne. Chyba, że ratusz i gmina jeszcze się dogadają. – To są strony porozumienia, my tylko świadczymy usługę – mówi Tomasz Merk.

Reasumując: od września do końca roku pasażerowie linii podmiejskich jeżdżą za darmo, od stycznia najpewniej te połączenia zostaną zlikwidowane.

od 7 lat
Wideo

Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto